Právě je pondělí 6. únor 2023, 3:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
PříspěvekNapsal: neděle 15. leden 2012, 22:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota 12. červen 2010, 23:00
Příspěvky: 90
Víte už o chystaném návrhu novely zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích? Ne? Tak se podívejte, co se chystá.

Ve stručnosti výňatek těch nejdůležitějších bodů:

- zvýšení správního poplatku za přepis z 800,- na 1.400,- Kč + poplatek za značku - kus á=300,-

- na přepis vozidla je vymezena lhůta 10 prac. dnů od prodeje/nákupu pod trestem sankce 5-50.000,-

- nově musí dle § 8 odst. 5 i stávající vlastník vozidla/prodejce před podáním tzv. odhlášky absolvovat evidenční prohlídku a protokol následně odevzdat. Dál musí být u odhlášky na konkrétní osobu tato osoba fyzicky přítomna, nebo musí původní majitel disponovat notářsky ověřeným souhlasem kupujícího, že může být dané vozidlo na něj odhlášeno.

- při odhlášce se odevzdává TP a OTP. Úřad vystaví dočasné OTP s vyznačením doby platnosti (10 dnů). TP si nechává a případně přeposílá k jinému úřadu.

- v praxi nové znění zákona předpokládá, že lze převádět pouze vozidla s platnou STK, která nejsou vedena v žádném stupni vyřazení, neboť vrak bez STK do 10 dnů nestihne zrenovovat a protáhnout technickou ani kouzelník.

- lze si požádat o vlastní kombinaci znaků na SPZ (značka na přání) za poplatek 5.000,- za každou jednotlivou značku.

- SPZ bude přenosná z vozidla na vozidlo. Při prodeji starého a nákupu nového si tak můžete ponechat původní SPZ

- údaj počítadla km nesmí být upraven/pozměněn (§36, odst. 4)

- zavádí se tři druhy odhlášení:
- Dočasné - na max 1 rok, v odůvodněných případech lze o 6 měs. prodloužit
- Dlouhodobé - na max 5 let
- Trvalé

- v případě dočasného nebo dlouhodobého vyřazení vozidla z provozu je nutné nahlásit adresu umístění vozidla mimo pozemní komunikace a umožnit úřadu kontrolu umístění a případného využití tohoto vozidla.

- trvalé odhlášení již nebude možné jen základě čest. prohlášení. Nově to bude možné jen na základě protokolu o "úplné likvidaci vraku" od některé specializované firmy, nebo na základě potvrzení o "zániku vozidla" při živelné pohromě atp. V případě krádeže vozidla bude uplatněno "dlouhodobé vyřazení", neboť nelze dokázat fyzickou neexistenci vozidla. Rozebrání vozidla není považováno za jeho zánik.

A teď jedna chuťovka, pro bojovníky s mafií jménem ČKP obzvláště výživná:

- úřad (DI) na základě oznámení ČKP o neexistenci platného pov. ruč. vydá usnesení o "dlouhodobém vyřazení" vozidla z registru, které pošle majiteli vozidla. Ten následně MUSÍ do 10 dnů (pod hrozbou sankce 5-50.000,-) odevzdat SPZ a OTP. Současně je nutné nahlásit adresu umístění vozidla mimo pozemní komunikace a umožnit úřadu kontrolu umístění a využití tohoto vozidla. Pro ukončení režimu Dlouhodobého vyřazení vlastník vypíše žádost, ke které je nutno přiložit platnou smlouvu o PR, a protokol z STK, který nesmí být starší než jeden měsíc!!! Tento postup umožňuje navrhovaný §14, odst. 1, písmeno b. ČKP tak může učinit na základě zákona č. 168/1999 Sb. §12, odst. 1, písmeno e. K tomuto kroku je potom oprávněna díky §15, odstavce 5 a 6 stejného zákona.


- zákon stanovuje nové požadavky na STK Dá se navíc předpokládat, že dojde i k novelizaci prováděcí vyhlášky, která stanovuje vybavení STK, což téměř jistě povede ke zvýšení ceny za prohlídku.

- změn je celkově daleko víc. Uvedl jsem jen ty nejdůležitější/nejviditelnější. Nejlepší je přečíst si přímo samotný text novely.

-------------------------------------------------------------

Jste překvapení? Neměli byste být. Vždyť přeci žijeme v krásné a perfektně fungující zemi. :roll:

Rozhodně doporučuju přečíst si, co se na nás chystá:
Zde je link na kompletní rozdílový text mezi stávajícím zněním a chystanou úpravou.

Aktuální stav připravované novely je ten, že je skončené meziresortní připomínkové řízení a dokument nyní půjde na vládu ke konečnému schválení. Průběh schvalování můžete sledovat zde: http://www.lepsipravo.cz/TopicForm.aspx?TopicId=33


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.
PříspěvekNapsal: pondělí 16. leden 2012, 10:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 22. únor 2010, 0:00
Příspěvky: 251
překvapeni bychom zajisté byli, kdyby došlo ke zjednodušení a zlevnění...

nesmíme být tak vztahovační, nežijeme ve vakuu, nejedná se jen o tento jediný zákon, ani o jeden stát, ale o obecný celoevropský trend, jehož důvody jsou snad zřejmé... má zde z diskutujících vůbec někdo představu, jakých výšek dosahují správní poplatky v okolních řádných (tj. méně korupčních, ale i neřádných...) evropských zemích? tady nelze dokola argumentovat výší individuálního platu

zajisté lze v návrhu rozpoznat dvě (očekávatelné) roviny: primární je snaha o vyšší obrat směrem ke správnímu aparátu, sekundární určitá míra harmonizace s legislativou eu - těch odkazovaných míst na směrnice rady tam je více. taky z návrhu mj. vypadlo slovíčko "motorová", takže lze očekávat, že v příslušném výčtu se v dalším návrhu může objevit klidně i jízdní kolo, jakože jsou země, kde uvažují stejným směrem, protože i kolo je dopravní prostředek - silniční vozidlo a cyklista účastník silničního provozu, a měl by tedy platit povinné ručení. to říkám jen na okraj, nakolik třeba německá legislativa rozlišuje dvě velikosti jízdních kol - ta menší je považována za hračku a nesmí být provozována na komunikacích pro silniční vozidla (dětská jízdní kola 12"), ta větší je běžný dopravní prostředek. totéž platí i pro přívěsy za jízdní kolo. jsou země, kde tyto dopravní prostředky mají registrační značku

evropa jde doposud cestou průběžného státního (spolu)financování všeho, někde na to holt musí brát. prostě nyní chudneme, protože jsme už překročili horizont. nejen v česku, obecně. je to jen vývoj, který můžeme zbrzdit či urychlit, ale zastavit to nejde.

pokud mě snad něco trápí, tak je to šlendrián a korupce, která je nám jaksi vrozená a nelze ji svalovat na "bolševika v nás" - ten je ostatně jen jedním z dalších projevů nám vlastních povahových rysů. kdysi jsem učil archeology, a ti se mě ptali - víte, jaký je rozdíl mezi římským, germánským a slovanským opidem na našem území? ta římská a germánská měla vždy v rohu velké smetiště, slovanská ne...

omlouvám se, pokud jsem se někoho dotkl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí 16. leden 2012, 12:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 7. únor 2006, 0:00
Příspěvky: 1306
Jenom stručně:
1. zvyšování poplatků za vše včetně třeba dálniční známky - viz. prekladys
2. lhůta a přepis + sankce - OK, to je krok správným směrem ( bude méně problémů s polovraky která v rámci blokového čištění taháme sem a tam atp.)
3. evidenčka a přepis - i to se dá nakonec hodnotit jako krok správným směrem
4. - odevzdávání TP+ OTP při přepisu + náhradní doklad - kokotina
5 - převádění pouze s STK - kokotina
6. - vlastní RZ - jo, proč né
7.- RZ přenosná - určtě ano
8. - údaj na tachometru nesmí být upraven :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
9. - tři druhy odhlášení - kokotina
10. - TOTÁLNÍ HAJZLOVINA
11. - nevím jak se v tom případě bude v budoucnu realizovat převod vozidla z registru silničních vozidel do registru historických vozidel
12. - viz. bod 10


K tomu ještě připočtěte nové pravomoce PČR posílat vozidla na STK ...
Záměr je jednoduchý, je třeba řádně dojit ty které dojit lze bez větší námahy. :evil: :evil: :evil: :evil:
Mimochodem, není pravda že nelze donekonečna argumentovat výší individuálního platu. Lze,protože v rozpočtu na všechny výše pojmenované činnosti budou právě mzdové náklady tou největší položkou, odhadem pětkrát vyšší než další odhadovaný náklad který tvoří platby za energie
( v úřadech se svítí a topí) všechny další náklady jsou x-krát nižší.
Velice ale pochybuji že se něm řadovým úředníkům, technikům a dalším zúčastněným taky zvednou platy :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí 16. leden 2012, 15:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 22. únor 2010, 0:00
Příspěvky: 251
Mimochodem, není pravda že nelze donekonečna argumentovat výší individuálního platu. Lze,protože v rozpočtu na všechny výše pojmenované činnosti budou právě mzdové náklady tou největší položkou

- špatně jsi mě pochopil - myslel jsem to jako argument z druhé strany.


Velice ale pochybuji že se něm řadovým úředníkům, technikům a dalším zúčastněným taky zvednou platy :([/quote]

- platy samozřejmě snižovat lze i ve správě a na ní navázané administrativě... (a osobně na tom nevidím nic neočekávatelného, když to jde i jinde - průměrný plat neustále roste krize-nekrize, ale přitom statisticky stále osciluje kdesi těsně nad hranicí 24t. :idea: )

na druhou stranu, pokud se nebudou vytvářet nové umělé (hůře placené) pozice, velmi rychle se stane, že akceleruje nezaměstnanost, která je mimochodem v mnohých evropských zemích už po několik let vyšší, než tam byla za krize 29-33, ale systém jim stále funguje, protože kodifikace luxusního sociálního systému generuje obrovský dluh. nechtěl bych být absolventem středního či vysokého školství, který je už odkojený postindustriální dobou, v zemích jako španělsko, portugalsko, itálie, řecko, belgie, velká británie, irsko (o některých středoevropských a východoevropských zemích nemluvě), kde práce odchází s věkem těch doposud zaměstnaných a přemoudří politikové současně věk odchodu do důchodu hbitě prodlužují až do senility těchto zaměstnaných... holt kde není práce, ani smrt nebere :twisted:

musíme si uvědomit, že v evropě patříme mezi nejbohatší a jsme se slovinskem bezesporu nejbohatší z bývalých sovětských satelitů.
takže: brát je stále kde a bude nám bráno... (a až nebude kde brát, začne tato krásná pohádka zase od začátku)

a už dost! :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí 16. leden 2012, 15:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 7. únor 2006, 0:00
Příspěvky: 1306
K těm nákladům asi takto - poplatek za přepis nyní za 800,-
mzdové náklady ................................................................cca 250,-
energie ....................................................................................50,-
materiál .....................................................................................3,-
vývar státu ............................................................................ 497,-

nově pak poplatek za přepis 1.500,- znamená totok

mzdové náklady ................................................................cca 200,-
energie ......................................................................50 + 14% nárůst (opět malá domů pro stát)
materiál ...................................................................................3,5 ,-
vývar státu ....................................................................... cca 1.200,-


PS - mzdové náklady budou asi vyšší pokud budu brát celou cestu od přepážky na OD po Kalouska


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý 17. leden 2012, 8:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 28. září 2009, 23:00
Příspěvky: 70
Souhlasím s prekladysem, že v dalším návrhu se může objevit registrace jízdních kol (samozřejmě s poplatkem). Odůvodněním bude, že je to lepší pro občany (např. registrované kolo se bude méně krást :D ). A myslím, že v patách tohoto návrhu půjde "povinné ručení" na kola prolobované pojišťovnami.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek 20. leden 2012, 0:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 28. září 2009, 23:00
Příspěvky: 70
Zde najdete taktéž informace o připravovaných změnách:

http://www.osbid.org/index.php?t=articl ... 001-sb-224

Tento web komplexně řeší problematiku individuální dopravy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek 20. leden 2012, 9:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 22. únor 2010, 0:00
Příspěvky: 251
Pohan píše:
Zde najdete taktéž informace o připravovaných změnách:

http://www.osbid.org/index.php?t=articl ... 001-sb-224

Tento web komplexně řeší problematiku individuální dopravy.


jo, jsou tam i některé "výživné články", např. ten o překročení povolené rychlosti o 2km/h. to je věc, která přesně vystihuje naši povahu...
a teď se nazastávám řidiče ( :!: :idea: )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek 26. leden 2012, 12:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 7. únor 2006, 0:00
Příspěvky: 1306
Pondělí ráno ...
Někde v místnosti zvoní mobil
Kódl - Ty Žanku, tento téden nemáme do čeho píchnót, pošli nám sem neco.
Žanek - Jó, spolehni se Kódl, za chvílu tam jedó.

Žanek - Službááá!
Pošlete autohlídku na xy s úkolem kontrolovat technický stav vozidel
a to v době od 07.00 až 09.00 . Platí do pátku nebo do odvolání. Proveďte!
Služba - Ale náčelníku, oni jsou zrovna u školy v úseku kde ...
Žanek - Nerozumíte rozkazu ?!!
Služba - Provedu !


Pondělí večer
Zvoní mobil

Žany supr, máš to u mě. Stavíš se ?

Né. Vem mě to večer do paluše.


Čtvrtek večer
zvoní mobil

Kódl, ty pičo jak to že vám tam tři koření prošli bez závad !?!
Pičo dostal jsem pojeb vod krajskýho tak s tím k**** něco dělé !

Soráč Žany, to je pustil mladé, je to kunda že nic nenašel, příště je veme staré Jožan, ten je udělá... ale řekni taky tém svém kokotům ať sem neposílajó rok starý káry. Tu rupló žárofku si každé vymění cestó.



http://auto.idnes.cz/rozpada-se-vam-aut ... domaci_wlk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Jak?
PříspěvekNapsal: pátek 3. únor 2012, 10:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 15. prosinec 2009, 0:00
Příspěvky: 9
Jak tedy bude probíhat nákup vozidla (vraku na renovaci) s TP bez STK? Pokud majitel na me udela odhlasku , tak ja kvuli absenci STK nemuzu do tech deseti dnu prihlasit a co potom?

Škoda že do tvobu takovejch zakonu nepřipomínkujou i veteranský papaláši, to by snad takovej návrh nevznikl...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz