Právě je pondělí 30. leden 2023, 8:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtvrtek 10. květen 2012, 8:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 22. únor 2010, 0:00
Příspěvky: 251
možná jste se s tím už setkali také, já minulý týden na vlastní oči.

předesílám, že škodlivost benzínů s biosložkou či jinými lihovými lektvary na klasické slitiny hliníku či na běžnou pryž (nemají všichni hadice EPDM...) byla diskutována všude možně, sám k tomu nechci zaujímat stanovisko, udělejte si ho sami.

tohle je má individuální zkušenost po cca 2 letech provozu na současný benzín (zpočátku 95 nyní pokud možno 98 ). do benzínu přidávám občas sajrajt nahrazující olovo. nejdříve jsem pořídil žlutý sheron - ten se srazil na kuličky ve směsi s velfobinem (taky líh), který jsem chtěl prohnat nádrží poprvé po jejím vyčištění. ještě že mě napadlo si je smíchat zkusmo... :idea:

není mi známa slitina hliníku, z níž byl karburátor před 50 lety vyroben, předpokládám, že se to u jenotl. výrobců mírně lišilo (dnešní slitiny budou zase jiné) ten můj byl z výroby mořen/pasivován (? nejsem chemik) a měl lehce žlutavou barvu. co jsem koukal na profesionální renovace, tak tyto renovované historické karburátory jsou dneska až sytě bronzově oranžové.

zkrátka, když jsem karburátor otevřel, byla patrná bílá oxidace ploch, které nejsou trvale smáčeny-omývány benzínem, jsou však ve styku s jeho výpary či trvale mírně vlhké a jsou už za ta léta beze stopy moření (dosedací plochy těsnění, stěna odvětrávacího prostoru)

když jsem měl kdysi embéčko, tak toto jsem vůbec nepozoroval


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek 11. květen 2012, 8:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 7. únor 2006, 0:00
Příspěvky: 1306
Nevím zdali tě uklidním nebo naopak ale s touto oxidací jsem se běžně setkával nejen na karburátorech ale i na benz. čerpadlech skoro na všech těch verglech které jsme rozebírali.U motocyklů příručka doporučuje před odstavením ,,vyjet karburátor '' nejenom u dvoutaktů ( tam i kvůli M2T)
Myslím že i tehdy benzín obsahoval to co neměl (H2O a M2T ?) ovšem s tím si člověk dokázal poradit. Dnes, když ti ty ekosračky zalepí vstřiky tak je to mnohem horší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek 11. květen 2012, 10:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 22. únor 2010, 0:00
Příspěvky: 251
já jsem docela klidnej :lol: mě to spíš překvapilo, protože jsem se s tím ještě nesetkal. očekával jsem spíš svinstvo na dně plovákové komory.

_________________
http://www.prekladys.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz